Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 Dokument bez tytułu
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


terraexim


cenyrolnicze

 zuromin


polnet




POLSKA – WZROST EKSPORTU WIEPRZOWINY W PIERWSZYCH III KWARTAŁACH BR.

Według wstępnych danych MRiRW, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. Polska wyeksportowała łącznie 324,5 tys. ton nieprzetworzonego mięsa wieprzowego (CN 0203), tj. o 8,0% więcej niż w analogicznym okresie w 2015 r. oraz o 17,3% więcej niż w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. Wywóz polskiej wieprzowiny w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. był także wyższy niż w analogicznym okresie w 2013 r., czyli przed pojawieniem się afrykańskiego pomoru świń (ASF) w naszym kraju. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. wyeksportowaliśmy bowiem 321,6 tys. ton nieprzetworzonej wieprzowiny. W okresie I-IX 2016 r. najwięcej polskiej wieprzowiny trafiło do Włoch (43,7 tys. ton), co stanowiło ponad 13% całego eksportu. Drugie miejsce wśród największych odbiorców tego gatunku mięsa z Polski zajęły Niemcy (39,4 tys. ton), a trzecie Hongkong (27,9 tys. ton). Czwarte i piąte miejsce należało do Stanów Zjednoczonych (25,4 tys. ton) oraz Czech (22,2 tys. ton). W okresie I-IX 2016 r. największym odbiorcą polskiej wieprzowiny pod względem wartości były Stany Zjednoczone. Trafiło tam mięso o wartości 67,6 mln EUR. Oznacza to wzrost o 66,7% wobec analogicznego okresu przed rokiem. Przeciętna cena jednostkowa eksportu w tym kierunku wyniosła 2,66 EUR/kg w porównaniu z 1,16 EUR/kg w przypadku Niemiec (czwarte miejsce z eksportem wartym 45,5 mln EUR). Na drugim miejscu pod względem wartości eksportu były Włochy (66,1 mln EUR), a na trzecim Czechy (55,4 mln EUR).

Źródło: FAMMU/FAPA na podst.: MRiRW

Bieżący numer

Sklepik internetowy