Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 Dokument bez tytułu
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


terraexim


cenyrolnicze

 zuromin


polnet




Dynamiczny wzrost sprzedaży produktów ekologicznych w UE

Od 2004 do 2013 roku wzrost sprzedaży ekologicznej w Europie dynamicznie się rozwijał i uległ więcej niż podwojeniu z 11 mld euro do 24,3 mld euro. Podobnie rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej zwiększył wartość sprzedaży z 10,2 mld euro do 22,2 mld euro.

 

Sprzedaż produktów ekologicznych w Europie oraz UE w latach 2004-2013 w mld euro

                        2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013

Europa          11,0    12,1    13,5    15,3    17,0    18,2    19,6    21,4    22,7    24,3

UE                  10,2    11,2    12,6    14,3    15,9    17,0    18,2    19,8    20,9    22,2

Źródło: Fibl, Ifoam

 

W 2013 roku w Europie oraz Unii Europejskiej rynek ekologicznej cechowała wysoka dynamika wzrostu wobec 2012 roku. Wszystkie państwa, gdzie były dostępne dane cechował wzrost wartości sprzedaży w tym: w Niemczech o 7%, Francji o 9%, w Wielkiej Brytanii o 2,8%, we Włoszech o 6,2%, w Szwecji o 11,5%, w Danii – 5,2%, w Belgii o 8%, w Finlandii o 6,4%, w Holandii o 5,4%, w Słowenii o 10%, w Norwegii o 16%, w Szwajcarii o 12,1%. W 2013 roku dynamiczny wzrost dotyczył państw o największych rynkach sprzedaży produktów ekologicznych: Niemcy, Francja, Wielka Brytania oraz Włochy. Spośród państw europejskich nienależących do UE największa dynamika wzrostu dotyczyła Norwegii oraz Szwajcarii. W 2014 roku wiele europejskich państw cechował dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów ekologicznych, a dynamika była podobna do tej odnotowanej w 2013 roku. Zainteresowanie konsumentów względem produktów ekologicznych rosło nawet przy wzroście konkurencji ze strony certyfikowanych produktów regionalnych.

Źródło: FAMMU/FAPA na podst.: Ifoam

 

 

Bieżący numer

Sklepik internetowy