Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 Dokument bez tytułu
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 

terraexim

agrotechnik


cenyrolnicze

 zuromin


polnet

UE: WZROST EKSPORTU ROLNO-SPOŻYWCZEGO DO USA I CHIN

W okresie od lutego 2015 r. do końca stycznia 2016 r. unijny eksport rolno-spożywczy osiągnął 129 mld EUR w ujęciu wartościowym, co oznacza 6% wzrost w odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej. Wyjątkowo wysokie wyniki miesięcznego wywozu odnotowano przede wszystkim w marcu, lipcu i grudniu 2015 roku. Analizując strukturę geograficzną unijnego eksportu rolno-spożywczego największe wzrosty odnotowano w sprzedaży do USA (+18%), Chin (+39%) i Arabii Saudyjskiej (+35%). Mniej spektakularne zwiększenie wywozu miało miejsce do następujących krajów: Turcji, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Australii, Kanady, Izraela, Egiptu – o ponad 200 mln EUR do każdego z tych odbiorców. Natomiast największy spadek eksportu wystąpił w przypadku Rosji – do 5,5 mld EUR, tj. o 36% w ujęciu okres do okresu. Rozpatrując strukturę towarową wywozu artykułów rolno-spożywczych należy podkreślić przede wszystkim znaczny wzrost eksportu zbóż innych niż pszenica (1,1 mln EUR, tj. o 57% więcej w porównaniu z rozpatrywanym okresem poprzedniego sezonu). Poza tym wzrost sprzedaży zagranicznej wystąpił dla takich kategorii produktów jak: wina (+9%), alkohole i likiery (+7%), piwo (+18%), żywe zwierzęta (+25%), a także dla soja, jajka, miód i surowy tytoń. Spadek eksportu odnotowano natomiast w przypadku mleka w proszku (-16%), świeżych owoców (-11%), co związane było przede wszystkim ze skutkami rosyjskiego embarga.

Źródło: FAMMU/FAPA z wykorzystaniem Reuters i innych źródeł

 

Bieżący numer

Sklepik internetowy