Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 Dokument bez tytułu
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


terraexim


cenyrolnicze

 zuromin


polnet




UE – ROŚNIE SPRZEDAŻ PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH

w Europie w latach 2004 do 2014 roku wzrost sprzedaży ekologicznej był dynamiczny i uległ prawie potrojeniu z 11 mld euro do 26,2 mld euro. Podobnie rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej zwiększył wartość sprzedaży z 10,2 mld euro do 23,9 mld euro. W 2014 roku w Europie oraz Unii Europejskiej rynek ekologicznej cechowała wysoka dynamika wzrostu wobec 2013 roku, tj. odpowiednio 7,8% oraz 7,2%. Wszystkie państwa (gdzie były dostępne dane) cechował wzrost wartości sprzedaży w tym: w Niemczech o 4,8%, Francji o 10,2%, w Wielkiej Brytanii o 4%, we Włoszech o 6,2%, w Szwecji o 45%, w Danii – 6,3%, w Belgii o 3,8%, w Finlandii o 4,6%, w Holandii o 9,9%, w Irlandii o 7%, w Szwajcarii o 7,5% i Norwegii o 25%. W 2014 roku dynamiczny wzrost dotyczył państw o największych rynkach sprzedaży produktów ekologicznych: Niemcy, Francja, Wielka Brytania oraz Włochy. Spośród państw europejskich nie należących do UE największa dynamika wzrostu dotyczyła Norwegii oraz Szwajcarii. W 2014 roku największą dynamiką wzrostu sprzedaży cechował Szwecję. Szwajcaria, Luksemburg i Dania należą do krajów o największym spożyciu produktów ekologicznych na świecie na osobę. W Unii znajduje się około 1/3 globalnego ekologicznego areału, tj. 11,6 mln ha w tym najwięcej w Hiszpanii: 1,71 mln ha, Włoszech 1,39 mln ha i Francji 1,12 mln ha oraz Niemczech 1,05 mln ha. W UE28 największy krajowy udział gleb pod uprawy ekologiczne z gruntów rolnych mają: Lichtenstein 30,9%, Austria: 19,4% oraz Szwecja: 16,4%, Estonia 16,2%, Szwajcaria 12,7%, Łotwa 11,2%. Rep. Czeska 11,1%, Włochy 10,8%.

Źródło: FAMMU/FAPA na podst.: Ifoam

Bieżący numer

Sklepik internetowy